Zaklad slovenske Istre

Subtitle

Vse poti vodijo v Krkavče...

Odlična lega Krkavč omogoča (glej zemljevid spodaj), da boste iz Kopra, Izole ali Portoroža z avtom potrebovali največ 20 min (18 km). Na cilj pa seveda lahko pridete po različnih poteh in na različne načine. Izberite si tistega, ki vam najbolj ustreza...

Z avtom, motorjem in podobnim prevoznim sredstvom:

Iz Kopra, Ljubljane ali Trsta

V Kopru zavijete proti Dragonji oz. Šmarjam, na vrhu šmarskega klanca je krožišče. Zapeljete vanj, potem pa izberete drugi izvoz proti gostilni Trije lovci
oz. proti Šmarjam. Po prednostni cesti se ves čas peljete mimo Šmarij in Puč, kakšen kilometer za Pučam pa je označen odcep na levo za Krkavče (pazite: na tem odcepu zavijete namreč iz prednostne na neprednostno cesto!). Vozite s še nekaj minut mimo pokopališča (tu greste še vedno naravnost) in gasilskega doma, dokler ne zagledate cerkvenega stolpa in vodnega izvira z napajalnikom. Takrat veste, da ste na cilju.
Namig: avto raje pustite na parkirišču nasproti gasilskega doma.

Iz Izole

Če se v Krkavče odpravljate iz Izole je najbolje, da se peljete po cesti mimo Livad proti Šaredu. Nekje na pol poti, na sredi serpentin, je potrebno zaviti proti Gažonu na levo. Potem se peljete ves čas po prednostni cesti, kmalu zatem, ko zapustite Gažon, boste zagledali krožišče na vrhu Šmarskega klanca (bencinska črpalka na levi, gostilna Trije lovci naravnost in malo desno). V tem krožišču torej pojdite naravnost, za pot do Krkavč si poglejte prejšnje poglavje, kjer je pot od tega krožišča dobro opisana. Ta opisana pot iz Izole do Gažona je ponekod sicer ozka, a se ves čas ponuja čudovit pogled na morje, obalo, v lepem vremenu celo na Alpe. Vzemite si čas in se naužijte razgledov.

Iz Portoroža

Pojdite po cesti mimo Seče in odcepa za Sečovlje proti mejnemu prehodu Sečovlje, tik pred prehodom zavijete levo proti Dragonji. Ta cesta se po kakšnih dveh km priključi na cesto, ki pelje iz Kopra proti mejnemu prehodu Dragonja. Tu lahko zavijete desno proti mejnemu prehodu Dragonja, levo proti Kopru ali naravnost proti Svetemu Petru.

Varianta A - če greste naravnost:
peljete mimo gostilne Walter do manjšega krožišča, kjer se lahko odločite, da greste naravnost, mimo smetišča, po cesti, ki kmalu postane makadam. Peljete se mimo kmečkega turizma Kortine
(kjer je sedaj tudi Histria Botanica - https://www.histriabotanica.si/) in po nekaj minutah ob električnem stebru na desni strani zagledate prvi odcep na levo, ki je asfaltiran. Kažipot kaže na Puče in Koštabono, ne pa tudi proti Krkavčam, čeprav je to pravi odcep za Krkavče. Po tej cesti se strmo vzpnete do Krkavč, ko pridete do križišča ob pokopališču in tam zavijete levo. Pot nadaljujete, dokler ne zagledate cerkvenega stolpa in vodnega izvira z napajalnikom. Takrat veste, da ste na cilju. Namig: avto raje pustite na parkirišču nasproti gasilskega doma.

Varianta B - če zavijete desno: peljete mimo gostilne Walter in nato pri zgoraj omenjenem manjšem krožišču izberete smer levo, nato nadaljujete pot skozi vas Sv. Peter in skozi Novo vas. Peljete se po prednostni cesti proti Šmarjam in šele, ko boste zagledali odcep, ki ostro zavije na desno, zavijte v desno. Tu se žal ne vidi kažipota za Krkavče (viden je le iz nasprotne smeri), a brez skrbi, če nadaljujete vožnjo, boste kmalu zagledali napis Krkavče. Pot nadaljujte mimo pokopališča, manjšega bajerja (ki poleti skoraj presahne) in gasilskega doma, dokler ne zagledate cerkvenega stolpa in vodnega izvira z napajalnikom. Takrat veste, da ste na cilju. Namig: avto raje pustite na parkirišču nasproti gasilskega doma.

Varianta C - če zavijete levo: peljete se po cesti proti Kopru. Ko po kakšnih 2 km opazite odcep in kažipot desno za smer Sveti Peter, zavijete desno in se po zelo strmi in zaviti cesti vzpnete do naslednjega odcepa. Tam zavijte levo (desno bi prišli do Svetega Petra), peljite se skozi Novo vas proti Šmarjam in šele, ko boste zagledali odcep, ki ostro zavije na desno, zavijte v desno. Tu se žal ne vidi kažipota za Krkavče (viden je le iz nasprotne smeri), a brez skrbi, če nadaljujete vožnjo, boste kmalu zagledali napis Krkavče. Pot nadaljujte mimo pokopališča, manjšega ribnika (ki poleti skoraj presahne) in gasilskega doma, dokler ne zagledate cerkvenega stolpa in vodnega izvira z napajalnikom. Takrat veste, da ste na cilju. Namig: avto raje pustite na parkirišču nasproti gasilskega doma.

Varianta D - če zavijete levo: peljete se po cesti proti Kopru. Ko po kakšnih 2 km opazite odcep in kažipot desno za smer Sveti Peter, a  se peljite še naprej do naslednjega odcepa s kažipotom za Padno. Tam šele zavijte desno in se po zelo strmi in zaviti cesti vzpnete skozi slikovito vasico Padna. Pri naslednjem odcepu se s te neprednostne ceste priključite na cesto, ki pelje desno do Svetega Petra in levo do Šmarij. Ker je nekdo spet pozabil postaviti kažipot za Krkavče, vam svetujem, da zavijete levo, če ste še vedno namenjeni v Krkavče. Ko boste zagledali naslednji odcep, ki ostro zavije na desno, zavijte v desno. Tu se žal tudi ne vidi kažipota za Krkavče (viden je le iz nasprotne smeri), a brez skrbi, če nadaljujete vožnjo, boste kmalu zagledali napis Krkavče. Pot nadaljujte mimo pokopališča, manjšega bajerja (ki poleti skoraj presahne) in gasilskega doma, dokler ne zagledate cerkvenega stolpa in vodnega izvira z napajalnikom. Takrat veste, da ste na cilju. Namig: avto raje pustite na parkirišču nasproti gasilskega doma.

Z vlakom

Seveda. V Krkavče lahko pridete iz cele Evrope, Azije ali Afrike tudi z vlakom, a bo žal vaša najbližja železniška postaja v Kopru. V prejšnjem stoletju bi imeli več sreče in bi se lahko pripeljali po stari Parencani (ki je vozila od Trsta skozi Sečovlje do Poreča in nazaj) vse do Sečovelj. Ker pa ta proga ni več uporabna v ta namen (po velikem delu te proge je zdaj pešpot in kolesarska steza), se boste morali iz Kopra znajti po svoje. Peš, s kolesom, avtobusom, ali pa z avtostopom.

S primestnim avtobusom

Ideja ni slaba, žal so povezave z avtobusno postajo v Kopru zelo podhranjene. Morda si lahko pomagate z izbiro kakšne sosednje vasi z boljšimi povezavami (npr. Šmarje ali Sveti Peter) in se od tam spravite na sprehod do Krkavč. Razgledi na pokrajino so izjemni in odločitev zdrava.

Z ladjo

Odlična izbira! A ker Krkavče še nimajo svojega pomola, bo vaše izbrano končno pristanišče lahko kjerkoli med Ankaranom, Koprom, Izolo, Strunjanom, Piranom, Portorožem ali Piranskimi solinami. Od tam naprej se boste morali znajti sami, preberite si še druge načine prihoda v Krkavče na tej strani.

Z  letalom

In zakaj bi bilo to nenavadno? Če prihajate od daleč, si boste izbrali pač enega od najbližjih večjih letališč (npr. v Trstu ali Ljubljani). Če pa ste ponosni pilot manjšega letala, ki lahko pristane tudi na krajši progi, bo najboljša izbira seveda Letališče Portorož v Seči. Kako priti od tam do Krkavč? Mislim, da je že kar nekaj nasvetov na tej strani. Z malo domišljije se najde še kakšna, tu neomenjena rešitev.

S kolesom

Kolesarjenje po Istri je nekaj posebnega in če burja pozimi ni premočna, so tu odlični pogoji za ta šport skozi vse leto. Sam žal še nisem uspel prekolesariti tega terena kaj več, kot bi si želel, lahko povem le to, da so klanci v okolici Krkavč dovolj strmi, da boste potrebovali kar nekaj kondicije za njihovo premagovanje. Krkavče so namreč na nadmorski višini 191 m. Kaj več o zanimivih kolesarskih poteh skozi Krkavče si zaenkrat preberite tukaj ali tukaj

Peš

Krkavče so odlično povezane z okoliškimi vasmi z različnimi cestami, potmi in potkami skozi gozd. Poti so tudi dovolj skrbno očiščene vsakoletnega novega bujnega rastja, ki jih želi prekriti. Številne znamenitosti v okolici so vredne ogleda, še bolj pa boste uživali v razgledih na spet obnovljene oljčne nasade, vinograde, hrastove, brinove in borove gozdove. Skozi Krkavče poteka med drugim tudi Pot vodnih virov, ki poteka v srednjem porečju Dragonje med sosednimi naselji Koštabona, Draga, Strane, Na perilu, Puče, Krkavče, Nova vas in Brače. Poti so dobro označene z markacijami, kažipotov ob poteh se najde celo več, kakor jih je na asfaltnih cestah, ki vodijo v Krkavče. Za pot vprašajte domačine, ali pa si pomagajte z zemljevidi ali s kakšnim drugim pomagalom. Meni osebno je bila všeč knjiga Alberta Pucerja Popotovanje po slovenski Istri. Vi si seveda lahko poiščete svojega vodiča.

Drugi načini

Poleg vseh omenjenih načinov izbire prihoda v Krkavče, obstaja seveda še taxi, pa prošnja kakšnemu kmetu, da vas popelje na traktorju, uporabite lahko padalo, če si za to pridobite dovoljenje, menda se da priti tudi s hovercraftom, skirojem, na konju, na oslu ali na štuparami (otroci ta prevoz pogosteje uporabljajo, ne vem, zakaj ga ne tudi odrasli?). Tudi virtualni sprehod po teh spletnih straneh je mogoč, a vseeno priporočam, da si Krkavče ogledate, se jih dotaknete, jih povohate, poskusite in odkrijete še kaj, česar sam v teh nekaj letih še nisem. In ja, sporočite mi, kaj sem v tem istrskem biseru spregledal sam...